Kopen bij Aliexpress.com, wel of geen goed idee?

Kopen bij Aliexpress.com, wel of geen goed idee?

Aliexpress.com

Buitenlandse webshop giganten als Aliexpress.com staan tegenwoordig volop in de belangstelling. Aan de ene kant vanwege het enorme productaanbod en de vaak extreem lage prijzen. Aan de andere kant rijst de vraag of deze Chinese webshops wel zo betrouwbaar zijn. Wij namen de proef op de som bij Aliexpress.com en kwamen tot een positieve eindconclusie. Kopen bij Aliexpress.com is zeer goedkoop, maar er zijn wel een aantal zaken waar je vooraf even rekening mee moet houden voordat je een aankoop doet. Zo is het belangrijk om te weten met wie je eigenlijk zaken doet, aangezien de verkoper zich meestal aan de andere kant van de wereld (China of een ander ver land) bevindt.

Aliexpress.com is eigenlijk een soort van Chinese marktplaats. Je koopt dus niet van Aliexpress.com zelf, maar van handelaren die hun producten via Aliexpress.com aanbieden. Wie de verkoper precies is en waar hij vandaan komt wordt duidelijk aangegeven op de productpagina. Op de verkoperspagina van de betreffende verkoper vind je ook zijn verkopersbeoordelingen. Wij raden je aan dit altijd even te controleren, want het is een duidelijke indicatie hoe betrouwbaar de verkoper is en hoeveel van zijn klanten de verkoper positief beoordeeld hebben.

Op de productpagina lees je ook hoeveel de verzendkosten bedragen (meestal staat hier ‘gratis verzending’, ook naar Nederland), wat de verwerkingstijd is (binnen hoeveel dagen de verkoper het product zal versturen) en hoe lang de levertijd is. De levertijd is iets om goed rekening mee te houden. Bij verzending naar Nederland staat hier meestal 15-60 dagen voor. Houd er rekening mee dat het ook echt zo lang kan duren voordat je bestelling thuis in Nederland wordt bezorgd. De verzending gaat via China Post Air Mail en dit is bepaald geen snelle manier van verzenden. Overigens kun je ook voor snellere vervoerders zoals Fedex, UPS of DHL kiezen, maar daar betaal je dan ook flink extra voor.

Als je geen probleem hebt met de langere levertijd, dan kan kopen via Aliexpress.com een prettige bezigheid zijn. Het productaanbod is gigantisch groot en de prijzen zijn vaak extreem laag. Houd wel altijd het begrip prijs-kwaliteitverhouding in je achterhoofd. En als een product dat erg lijkt op een bekend merk voor een fractie van de normale verkoopprijs wordt aangeboden, dan kun je er maar beter vanuit gaan dat het product ook niet de kwaliteit van dat bekende merk zal hebben. Check bij twijfel altijd even de feedback van andere klanten. Zijn die er niet of weinig, zoek dan een ander product of een andere verkoper. Je gezonde verstand erbij houden, niet al te grote aankopen doen en je kunt eigenlijk niet voor verrassingen komen te staan. Mocht dit overigens wel gebeuren, dan kun je gelukkig een beroep doen op de buyer protection (consumentenbescherming) die Ali Express aanbiedt. Mocht je je bestelling niet ontvangen, dan krijg je je volledige aankoopbedrag terug van Ali Express. Voldoet het product dat je hebt gekocht niet aan de door de verkoper opgegeven beschrijving, dan heb je ook recht op een (volledige of gedeeltelijke) vergoeding.

Heb je geen creditcard of PayPal? Geen nood, tegenwoordig kun je bij Ali Express ook gewoon via iDeal betalen!

Onze ervaring met Aliexpress.com:


Wij deden via Aliexpress.com, bij verschillende verkopers enkele aankopen (speelgoed en kleding) met een verkoopprijs tussen de 5 en 30 dollar en hadden deze allemaal netjes binnen 3 tot 4 weken in huis. De kwaliteit viel zeker niet tegen en de verkoopprijs al helemaal niet. Let bij de aankoop van kleding in China wel even goed op de maten. De maten kunnen in China nog wel eens kleiner uitvallen dan wij hier in Nederland gewend zijn. Wellicht verstandig om uit voorzorg een maatje groter te bestellen.

Krijg ik geen problemen met de douane als ik producten koop bij webshops uit China of andere landen?
Dit is een veelgestelde vraag. En een terechte vraag, want er zijn helaas genoeg voorbeelden van mensen die bij ontvangst van een zending uit China een onverwachte rekening van de postbezorger ontvingen. Het is dus niet onverstandig om vooraf te weten hoe de regelgeving voor het invoeren uit een niet EU-land in elkaar zit. Op de website van de Belastingdienst vonden wij hierover de volgende informatie:

– Pakketjes met een waarde tot 22 euro mogen vrij ingevoerd worden, zonder heffing van douanerechten of omzetbelasting (BTW).
– Voor pakketjes met een waarde tussen 22 euro en 150 euro moet 21% omzetbelasting (BTW) over de verkoopprijs (inclusief verzendkosten) worden betaald.
– Voor pakketjes met een waarde van meer dan 150 euro moet naast 21% omzetbelasting (BTW) ook douanerechten worden betaald.
Eventuele kosten moeten aan de deur, aan de postbezorger worden betaald. Als er omzetbelasting en/of douanerechten moeten worden betaald, brengen postbedrijven vaak ook nog inklaringskosten in rekening.

In de praktijk loopt het niet altijd zo’n vaart. Bij een klein pakketje, met een beperkte waarde, dat wordt verzonden via China Post of Hong Kong Post, zul je niet snel gedoe hebben met douanekosten. Bij grotere pakketten en bij producten met een hogere waarde is het toch iets om serieus rekening mee te houden. Check bij twijfel invoercalculator.nl en/of de site van de Belastingdienst.

Heb je zelf ervaringen met Aliexpress.com? Positief of negatief? Deel het met ons door hieronder een reactie achter te laten.

Wil je nog meer voordeel? Kijk dan op deze pagina om alle speciale aanbiedingen en acties van Ali Express te bekijken.

Deel deze pagina Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Ook interessant:

128 Reacties

  1. Chrs schreef:

    Je kunt gewoon veilig kopen bij aliexpress via ideal..
    Sommige verkopers gebruiken ook paypal.. Dat is nog het meest veilige.
    Maak altijd gebruik van de goedkoopste verzending dan is de controle bij douane minimaal tot niet. En bij replica invoeren wil je geen controle!

  2. mirella schreef:

    Aliexpress is gewoon prima. Ja.. onbetrouwbare mensen heb je altijd. Maar na vele bestellingen die altijd aangekomen zijn, zeer tevreden. En met paypal ben je ook nog eens beschermd. Helaas met ideal niet.

  3. kimberley schreef:

    Net wat besteld via de website hopen dat het goed binnen komt

  4. Miloes schreef:

    Ik heb twee dingen besteld via aliexpress, en ben er heel tevreden over.
    Andere pakketten moeten nog aankomen.

    Waarom is bestellen via ideal niet beschermd?

  5. R. Ekkes schreef:

    2x wat gekocht daar en is keurig aan gekomen de later dan de andere maar geen probleem gehad
    net 28-8-2015 weer wat besteld maar weer paar weken wachten

  6. xSharon schreef:

    Ik heb een paar dagen geleden 4 dingen besteld. Dit was in totaal rond de €55,- ik hoop dat ik niet een flink bedrag hoef te betalen aan invoerrechten. We zullen zien wanneer het word afgeleverd 🙂 Hopelijk komen de pakketjes gewoon door de douane heen.

  7. Henny schreef:

    Al over 95 orders gepgeplaatst boor allerlei verschillende artikelen
    ,liep allemaal gesmeerd behalve 1 verkoper die ‘fraude’ had gepleegd maar van aliexpress touch vergoed gehad .
    Ik koop met het volste vertrouwen bij aliexpress.
    Betalen met ideal is idiaal! !

  8. Andre schreef:

    Hallo Allen,

    Ik heb nu een keer of 12 besteld, bijn a allemaal ontvangen alleen de 2 duurste bestellingen niet, of dit toeval is denk ik wel, in een geval gaf de store zelf aan dat ze het product niet meer hadden en vragen een oplossing, maar dat lukt moeilijk …. Dit gaat om €27,- 2e is een stuurloos van €43,- en die is volgen de site wel afgestuurd maar ik kan op dit moment niet meer zien waar het is blijven hangen, en ik hoor ook niks meer…….. Wat te doen??
    Graag wat advies

    Groet Andre

  9. Meagan schreef:

    Ik had 20 producten besteld en kreeg vandaag er maar 1 op de mat!!!! Oplichterij miss??? Baal hier erg van want je kan ook niet ff bellen. Nooit meer…

    • dido schreef:

      Beste Meagan,
      Als je meerdere aankopen hebt gedaan via AliExpress is de kans groot dat je dit bij verschillende verkopers hebt gedaan. In dat geval worden de producten apart van elkaar verzonden en zul je waarschijnlijk gewoon nog wat meer geduld moeten hebben. Als je inlogt bij AliExpress kun je overigens gewoon contact opnemen met de verkoper(s) (onder ‘my orders’ / ‘mijn bestellingen’ kies je voor ‘open dispute’ of ‘open geschil’).

  10. Mark schreef:

    Recent weer wat bestellingen gedaan die ik sneller dan voorheen in huis had (ca. 2 weken). Zeer tevreden!

  11. Suzan schreef:

    Iemand ervaring met het bestellen van schoenen? Adidas en of nike. Heb net 2 paar besteld en betaald via ideal. Ongetwijfeld bij 2 verschillende personen totaal bedrag rond de 47 euro. Hoe zit dat met verzenden en ontvangen?

    Krijg het via de boot. Iemand een idee hoe lang ik hier op moet wachten?

    • Amber schreef:

      Hey, heb je jouw schoenen ontvangen? en ben je tevreden? 🙂

      • Chiara schreef:

        Ik heb op 8-8-16 adidasjes besteld. 19-9 binnen gekregen. Ze waren 17 euro , geen invoerrechten hoeven te betalen. De schoenen zijn super ! Gelijk extra bijbesteld

    • Esther schreef:

      Ben erg benieuwd hoe ze bevallen. Mijn dochter wil ze ook bestellen, maar twijfelt

      • therese schreef:

        ben ook erg benieuwd want heb ook Adidas besteld

        • Angelique schreef:

          Heb net een brief van postnl gekregen dat mijn pakketje is onderschept, of ik de factuur wil sturen en de brie naar waarheid wil invullen. Wat er in zit en of het een koop is of gift. Weet niet goed wat ik moet doen.

          • Timo schreef:

            Ik heb precies hetzelfde gehad. Adidas(fake) schoenen gekocht van€17,73 en nu een brief. Wat is wijsheid?

          • loeka schreef:

            ja dat heb ik nou net ook gehad alleen ik zit in de knoop met de EORI-nummer en de BTW-nummer zou iemand me alstubieft willen helpen met dit k snap er niks van

          • Odile schreef:

            Ik hebook zo’n brief ontvangen. Wat heb je gedaan?

    • Emma schreef:

      Een vriendin van mij heeft een paar nikes besteld en die zijn gewoon zonder extra kosten na 2 weken binnen gekomen

  12. Marleen schreef:

    Hallo,
    ik heb een tas van Michael kors gekocht via aliexpress.
    Deze was 25 euro. Zal ik hier wat overheen moeten betalen?
    ben echt bang dat ik bakken met geld moet gaan bijbetalen aan de deur.

  13. oscar schreef:

    Ik denk dat als je een MK tas koopt voor € 25,- dat het niet een echte MK tas is…

  14. yvana schreef:

    hey allemaal net een e-hoose besteld ( soort shisha ) iemand een idee hoelang ik hierop kan moeten wachten ?? en wat gebeurt er als het pakketje word gelevert en ik ben niet thuis ?? grtj

  15. Sandra schreef:

    Mijn zoontje (net 10 jaar) had op 5 dec geld gehad, hij wilde zo graag een knuffel van een spel dat bij bol.com te koop was, dus ik wilde het voor hem bestellen, was het ineens uitverkocht, dus zoon boos en verder gezocht en kwamen we bij aliexpress uit en daar dus een bestelling gedaan voor hem op 5 dec. en ik hoop zo dat het voor de kerst binnen zal zijn en ik het met de kerst onder de boom kan hebben liggen, maar ben bang dat dat niet gaat lukken aangezien het dan 2 1/2 week later is, dus ik reken er niet op, maar hoop het stiekem toch… Hij rekent er zelf ook op dat hij het pas in het nieuwe jaar zal ontvangen, dus zou wel een hele leuke verassing zijn als het er toch is..

  16. P. schreef:

    Bestel vanaf vorig jaar bij Alieexpress en had goede ervaringen de laatste tijd echter zijn er meer verkopers bijgekomen die niet even betrouwbaar zijn. Vooral bij het retour zenden van producten gaat het mis. Er kan jou gevraagd worden spullen via de locale postdienst te retourneren zogenaamd om tax kosten voor hun te voorkomen Let op!. Dit doen ze bewust om vervolgens iedere keer wanneer jij informeert naar jou centen te vertellen dat ze niks hebben ontvangen. Om jou de mond te snoere vragen ze dood leuk naar een trackingnumber waarvan ze weten dat je die niet hebt natuurlijk. Het numme dat je hebt is natuurlijk alleen geldig in Nederland. Dit houden ze maanden vol totdat jij het opgeeft. Je bent dan je geld kwijt en het product dat je retour stuurde, Een beroep doen op buyers protection stelt ook niks voor. Het antwoord op je dispute is dat je het met de verkoper moet regelen. M.a.w het blijft een risico om spullen in China te kopen. Et is goed zolang de ontvangen producten naar tevredenheid zijn. Het gaat fout als je moet retourneren en een beroep gaat doen op “bugers protection die wat mij betreft niks voorstelt.

    • anoniem schreef:

      ik neem aan dat je van te voren al nadenkt dat het misschien niet helemaal je maat is of dat je het misschien wel niet mooi vind,voor de kleine prijzen die je er voor betaald ga ik niet retourneren. ik gooi t wel weg of in de kast of geef het weg.
      Als je via zn soort sites besteld weet je gewoon dat het misschien nooit aankomt of niet goed is, het lijkt me dat je dat van te voren wel bedenkt toch? of ben ik nou de enigste?

  17. jazmin schreef:

    2weken geleden twee paar lichtgevende schoenen besteld! en 1 paar was al snel binnen.

    • Charlotte schreef:

      hoi!,

      Ik heb ook lichtgevende schoenen besteld.
      Alleen duurt het nu al 3 weken en ik heb een mailtje gekregen waarin stond: Please note the Purchase Protection of order ……… is running out.
      heeft u die mail ook gekregen?

  18. Hil schreef:

    Ik heb net een account aangemaakt maar ik kan niets bestellen. Ik krijg als ik definitief wil bestellen steeds de melding “no access to this site” of zoiets met het symbool voor een slotje. Ik vond het aanmaken van de account ook erg omslachtig (code via sms, alibaba, etc). Heeft iemand van jullie ervaring met zo’n melding? Wat kan ik fout hebben gedaan? ik hoef toch niet verplicht de app van Alipay te installeren als ik op een thuiscomputer bestel? Dank voor hulp!

  19. Jurjen schreef:

    Al meermalen besteld. Pas wel op voor verzending via DHL! Had een aanbieding waarbij de verzendkosten via DHL maar iets van 4 euro was. De verkoper had dit niet op de pakbon gezet. DHL rekent dan de standaard verzenkosten! Daarover mag je dan nog eens invoer rechten betalen. Had iets voor 88 euro gekocht en mocht nog even 50 euro bij betalen aan DHL!

    • B Raaijmakers schreef:

      Ik heb exact hetzelfde meegemaakt aan laat voortaan aan de verkoper weten dat er geen gebruik gemaakt mag worden van deze vrij ranzige organisatie (DHL).

  20. Dion schreef:

    Waar ik zelf op let:

    – Hoe verhoudt het aantal bestellingen / beoordelingen zich? Soms zie je namelijk dat ze het product 200x hebben verkocht en 300 beoordelingen. Het kan, maar toch houd ik dat goed in de gaten
    – Zijn er medelanders die het product gekocht hebben en is hun review positief
    – Hoe lang zit iemand al op Aliexpress / Alibaba? (je hebt ook Gold sellers, die doen het vaak erg goed)

    Bij mensen met geen reviews / status zal ik zelf niet zo snel wat kopen.

  21. Lis schreef:

    Zijn er mensen die ervaringen hebben met zakelijke bestellingen via aliexpress? Ik lees zoveel verschillende dingen online dat ik het echt niet meer weet. Mijn pakketjes komen meestal niet boven de 15 euro. Kan ik ze dan nog steeds kosteloos invoeren via de €22 regel of moet ik ze dan officieel invoeren bij de douane en meer kosten betalen dan de waarde van mijn pakketje?

    • cruim schreef:

      Er zijn ook leveranciers in China die daar vooraf al rekening mee hebben gehouden met de max. vrije importwaarde.
      Die geven de waarde al gunstig aan voor de koper op de transport papieren.
      Maar zoals hier veel ervaren, zijn er ook leveranciers die er geen belang bij hebben en dus een waarde bij
      verzending aangeven boven de minimale grens voor import. Dan heb je een hoge importbelasting + behandelingskosten
      te betalen. Dit bedrag kan hoger zijn dan de waarde van de goederen die je besteld hebt.
      (Helaas uit eigen ervaring!) Let dus goed op de beschrijving erbij over de verzending, niet volkomen duidelijk,
      niet bestellen, betalen!)

  22. s schreef:

    Hallo

    Ik heb voor het eerst bij aliexpress besteld alles betaald moet ik nou nog iets doen of gewoon wachten op me bestelling.

    Gr

  23. Sanderdevries schreef:

    Is het verstandig om een samsung galaxy a5 te kopen voor ongeveer €175?
    Hij is trouwens wel afgeprijsd van €250 en in NL is hij ongeveer €290
    Kan iemand mij advies geven?
    G

    • Charlotte schreef:

      Hoi!

      Ik zou het zelf niet doen want, als de samsung het niet doet ben je 175,- euro kwijt.
      Maar je mag het natuurlijk zelf weten!

  24. Mar schreef:

    Hoi,

    Ook ik heb wat besteld via AliExpress, ter waarde van €18,-. Tot op heden leek alles goed te gaan. Ik kon mijn pakketje volgen via MTY tracking en zag dat het van het buitenland redelijk snel naar Nederland kwam. Inmiddels is de status al bijna 2 weken “Your parcel is delivering right now”. Betekend dit dat mijn pakketje in Nederland is kwijtgeraakt ofzo? De andere stappen hebben namelijk helemaal niet zo lang geduurd. Of zegt dit niets? En kun je dan nog van de buyers protection gebruik maken?

    Kan iemand mij uitleggen wat te doen?

    • Amanda schreef:

      ik zou me nog geen zorgen maken, het kan makkelijk een maand duren totdat het aankomt! ik zou nog even afwachten,wanneer het pakketje dan nog niet is aangekomen kan je volgens mij alsnog gebruik maken van buyers protection en anders misschien contact opnemen met de verkoper van je product.

  25. Amanda schreef:

    bestellen bij aliexpress gaat prima! alleen zou ik persoonlijk niet al te duren dingen kopen omdat er toch een klein risico is dat het niet aankomt! maar voor die goedkope prijzen maakt het niet zo veel uit wanneer een van die 20 pennen van 0,20,- niet aankomt.. toch?

  26. Arlon schreef:

    Hallo, net twee hele goedkope armbandjes besteld ook gratis verzendkosten via China post en mijn vraag is of straks nog na de douane opeens de PostNL met een rekening vanaf schiphol met de rekening van 20 euro kost voor het bezorgen op adres?

  27. Jesse schreef:

    Wat zijn er toch veel mensen die niet lezen en dan vragen stellen.. scroll alstublieft terug naar boven en lees of wat je nu gaat vragen niet gewoon staat uitgelegd in het artikel of in de eerdere comments.

  28. selina schreef:

    ik wil graag iets van 13,00 bestellen. maar ik ben bang dat het niet aankomt of dat ik opeens een hele grote rekening krijg is hier een grote of een kleine kans voor?

  29. Tess schreef:

    Hallo

    Ik zou graag een hoverboard een paar uggs en zo een paar schoenen met licht in bestellen maar zou in dat wel doen want met al die dingen kom ik to ch wel een hoog bedrag uit

    Zou ik dat bestellen of niet?
    Groeten Tess

  30. Sal schreef:

    Kan iemand mij vertellen hoe ik moet retourneren??

  31. Marina vogelaar schreef:

    Ja , ik wil ook graag weten hoe ik iets moet terug sturen…?

  32. Cindy schreef:

    Is het normaal dat bij betaling de euro’s worden omgerekend naar dollar en in dollar moet betaald worden?

  33. anoel schreef:

    ik ben er blij mee
    we hebben veel dingen besteld van hele hoge prijzen
    zoals producten van 300-200 euro
    heb gisteren een nieuwe telefoon besteld en weet zeker dat die aan komt

  34. Tom schreef:

    Bestel al vele jaren bij Aliexpress hier mijn tips:

    Gewoon even erbij zetten: please declare at $15. Als het dan geen laptop/namaakkleding/ telefoons of andere gadgets zijn krijg je geen douane kosten. Echter verzend niet via DHL maar altijd via china post airmail of hongkong airmail

    • Somia schreef:

      Had ik dit maar eerder geweten. Heb nu inklaringskosten betaald voor schoenen die 26 euro waren. Dat is in principe nog goedkoop voor schoenen, maar ze passen niet omdat die de verkeerde maat heeft gestuurd 🙁 nu balen.. de koper wil ze retour en me grotere sturen, maar dat gaat me weer geld kosten dus dan maar niet.

  35. Cynthia schreef:

    Ik wil verschillende producten kopen van de zelfde verkoper, krijg ik dan de bestelling in 1x binnen? Of krijg ik dan 10 x de postbode aan de deur

  36. Wendy schreef:

    Heeft er iemand ervaring met het bestellen van schoenen? Ik wil heel graag Adidas schoenen bestellen. Moet ik dan nog rekening houden met andere maten o.i.d.?

  37. Carlo schreef:

    Iemand ervaring in bestellen van parfum, vind het echt wel een enorm prijs verschil als ik kijk naar one million parfum zou rond de 20€ zijn. Gaat het hier dan om namaak parfum of is het echt originele?

  38. oeta schreef:

    Ik heb vaker bij Alie express besteld ging altijd goed. Nu heb ik schoenen voor mij dochter besteld maar niet binnen gekregen. Steeds contact gehad en kreeg elke keer te horen dat ze onderweg waren. De tijd werd heel kramp en heb gevraagd wat ik moest doen geen reactie. Tot de tijd is verlopen Geen schoenen binnen gekregen en me geld kwijt.
    Nu lees ik dat je altijd je geld terug krijgt via Aliexpress maar wij weet hoe ik dat moet doen? Nu is het te laat maar voor een volgende keer misschien

  39. Ine P. schreef:

    Gisterenavond vond ik goedkope parfums o.a. van Chanel, Gucci, Nina Ricci, … Ik stuurde eerst een bericht naar de verkopers met de vraag of deze vals waren en ofdat ze een foto konden sturen van de parfum (om zeker te zijn dat ze geen Chinese opschriften bevatten of dergelijke). In afwachting van hun reactie plaatste ik de parfums al in mijn winkelwagen. Vanmorgen was mijn winkelwagen leeg, en kon ik deze parfums niet meer terugvinden. Wordt dit geblokkeerd door Alixepress? Heeft iemand hier ervaring mee?

  40. Karin schreef:

    Hallo ine p.

    Ik plaatste een heleboel artikelen in mijn favorieten. Gewoon om later nog eens te kijken wat ik echt wilde bestellen. Ook bewaarde ik een fles Chanel 5 . Mijn hele lijst was de volgende dag weg. Heel raar!

  41. Syl schreef:

    Hoi ik heb net een bestelling gedaan ofja gister maar heb nog geen reactie? Er staat bij dat de verkoper nog 8 dagen heeft voor het te verzenden anders wordt het automatisch geanulleerd?? als dit zo is ben ik dan mijn geld kwijt?! Iemand ervaring..

  42. nick schreef:

    Vorige week een bestelling op Aliexpress gedaan. Nog geen pakketje binnen, maarja kan wat langer duren had ik al begrepen. Ben benieuwd.

  43. Marieke schreef:

    Ik heb al veel besteld via aliexpress en doe dit al jaren. Alles is tot nu toe nog aangekomen en mocht iets niet goed zijn kun je altijd je geld terug krijgen in overleg met de verkoper. Met kleding moet je goed op de maten letten in de omschrijving want Chinese maten zijn veel kleiner dan onze maten. Eerst even alles opmeten dus voordat je iets besteld wat te klein is. En lees vooral de beoordelingen van andere!

  44. Cees K. schreef:

    Al enkele jaren koop ik bij aliexpress. Tot nu toe al meer dan 120 pakketjes laten komen en er is nog nooit iets kwijtgeraakt. Ik koop vooral tbv mijn hobby elektronicacomponenten, modules en leds of ledverlichting. Bijna elke week komen er wel 1 of 2 pakketjes. Tot nu toe ben ik zeer tevreden. En de prijs van al die elektronica onderdelen is 3 tot 5x zo laag als hier, mits je de tijd neemt om goed te zoeken naar jouw gewenste artikel.

  45. Karin schreef:

    Hoe stuur je iets retour

    • Karel schreef:

      Iets retour sturen is onrendable duur.
      Koop via Paypal, dan heb je nog een beetje zekerheid.
      Als er dan wat mee is, helpen ze je verder, al moet je eerst de verkoper mailen.
      Is het anders dan je hebt besteld – maak screenshots van bestelling en afbeelding – als je kunt aantonen dat het anders is, krijg je het geld terug en kun je het artikel houden, mits het niet duur is.

  46. Patrick schreef:

    Ik koop ook al jaren bij Ali Express ; mijn score daar is nu 845, een ‘A3’ status. Geen flauw idee hoeveel ik daar besteld heb.Veel. Is het altijd goed gegaan ? Absoluut niet. Blijf ik daar bestellen ? Absoluut wel. Kijk , je moet gewoon je gezond verstand gebruiken, en winkels waar je goede ervarignen mee hebt, koesteren alsof ze goud waard zijn. De service desk v an ALi Express ? HAHAHA, dat is een wassen neus. Tip ; ook als je een product al lang binnen hebt, doe gewoon alsof je het nog niet binnen hebt. Mocht het dan in die korte periode stuk gaan, heb je tenminste nog een onderhandelingsbasis. Hetzelfde geld voor feedback geven. Ben je niet blij met een product, geef dan gewoon één ster. En als de verkoepr zegt je krijgt je geld pas terug als je het verandert ; NIET DOEN. Eerst geld terug , dan pas veranderen ! Alleen de verkoper kan jou namelijk in staat stellen het weer te veranderen. Heb je dat gedaan dan kun je naar je geld fluiten als je het nog niet hebt.
    En zo zijn er nog veel ins en outs , ik denk ook niet dat het voor de gemiddelde consument is, zeker als ik sommige reacties/vragen hier lees…

    • Ruud schreef:

      Koop je ook duurdere dingen?
      Ikzelf wil er graag een autoradio bestellen voor 250 wat hier makkelijk 450 kost voor dezelfde.

      Verzendkosten gratis maar wel via DHL.
      Grote kans dat er wel een extra rekening van hun komt zeker?
      Al zou voor mij 50 a 70 euro extra nog steeds het waard zijn. Gezien prijs verschil.

  47. Hester schreef:

    Ik heb vorige week besteld via Ali Express, nu werd ik twee dagen geleden mobiel gebeld, er stond Marokko in mijn scherm dus heb niet opgenomen. Voicemail was ingesproken, en hier klonk een hele onduidelijke stem en moest ik een bepaalde code sturen naar dit nummer. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe kom ik nu aan mijn pakket? Ik begreep uit het bericht dat ik het nu ergens af moet halen? Ik hoor graag of iemand dit weet

  48. Harald schreef:

    Hallo heb op aliexpress schoenen besteld ben nu dikke 40 dagen verder nog geen schoenen binnen

  49. Marije schreef:

    Er staat dat mijn pakket ontvangen is, maar ik heb na een week deze status te zien nog geen pakket ontvangen. Hoe krijg ik nu mijn geld terug?

  50. martine schreef:

    Alle spullen die ik heb besteld zijn goed ontvangen. Het 1 was sneller binnen als de ander. maar dat vind ik geen probleem. Met 3 weken was alles binnen. Ik ben wel onder de 15 euro gebleven en heb dus ook niks extra hoeven bij te betalen. maar ik lees nu dat je tot de 22 euro kunt gaan zonder de verzendkosten Ik ben heel blij met Alie-express.

  51. Beau schreef:

    Als je nou voor 30 euro besteld hebt voor 10 producten van andere verkopers moet je dan extra betalen? Mij lijkt van niet omdat de producten zelf nog ruim onder de 10 euro waren. Maar weet het niet zeker.

  52. Angelique schreef:

    Ik heb vrijdag wat artikelen besteld bij verschillende bedrijven. ik heb alles tegelijk betaald via ideal. voor ieder artikel kreeg ik een mail dat de betaling succesvol was verlopen. nu krijg ik dagelijks mail van een verkoper dat mijn betaling nog niet binnen is gekomen. als ik bij mijn bestellingen kijk dan zie ik dat ze op 1 na allemaal verzonden zijn en kan zien wanneer de verkoper ze heeft verstuurd. scroll ik naar beneden dan zie ik dezelfde artikelen weer en dan staat er per artikel : betaal nu.
    Ik heb toch al betaald? Wat doe ik verkeerd?

    • Ineke schreef:

      Hallo, ik gisteren 18-09-2016 ook iets besteld voor de eerste keer. En ook netjes betaald via I Deal. En krijg nu ook mailtjes van dat ik nog moet betalen. Hoe is dit bij jou afgelopen

  53. Suus schreef:

    Aliexpress verkoopt namaak. Als je dus een IPhone of Nike-schoenen denkt te kunnen bestellen kom je bedrogen uit. Sorry dat ik het zeg, maar ook wel erg naïef van mensen als ze denken deze producten voor die minimale prijs te kunnen bestellen.
    Ik bestel regelmatig bij Aliexpress. Altijd artikelen onder de 22 euro. Alles wat ik koop is dus nep, dat weet ik! Maar producten voor bv de naaimachine (bv voetjes), vliseline, embleempjes, ritsen zijn allemaal prima.
    Ik heb ook wel eens een refund gehad en ik heb ook een product opnieuw gekregen (omdat ik het nooit had ontvangen). Ook heb ik wel eens sieraden besteld. Inmiddels weet ik dat goudkleur van Ali van die foute kleur geel is. Ach ja, mijn verlies (oorbelletjes van 5 euro).
    Laatst allerlei producten besteld tegen Hallux Valgus. Hier kosten ze minimaal 10 euro, bij Ali 2 voor 2 euro.
    En eigenlijk is wat ik doe ook belachelijk. Dit soort extreem goedkope producten bestellen en in laten vliegen van de ander kant van de wereld gaat nergens over. Dan sta ik nu niet eens stil bij de arbeidsomstandigheden.
    Als je hier bij sommige winkels kijkt, of bij op Marktplaats of op de plaatselijke markt zie je ook veel producten van Aliexpress, alleen dan veel duurder.
    Maar goed, wil je er wat bestellen doe dat dan gewoon voor goedkopere producten. Wil je echt iets duurs, dan kun je dat natuurlijk veel beter hier in Europa kopen. Je weet wat je krijgt en je hebt garantie.

    • Jayron schreef:

      Wat is nou de term “Nep” alles wat fysiek bestaat is gewoon echt. Het juiste word is “Namaak” maar dan nog als de namaak net zo goed is wat is het probleem dan ? Ik ga geen 500,- extra betalen alleen omdat er een bekend merk opstaat.

  54. Mila schreef:

    Diverse keren bij aliexpress besteld en goed bevallen. Alleen bij “Warm Like Home” 2 producten besteld en maar 1 geleverd gekregen. Maandenlang bezig geweest maar nog steeds niet ontvangen

  55. BC schreef:

    heeft iemand een berichtje gestuurd naar de verkoper om te horen achter de verzending? Ik krijg voor elk product dat ik besteld heb een mailtje waarin staat dat ik contact moet opnemen met de verkoper maar ik weet niet hoe!?

  56. Pieter schreef:

    Doppen setje van 34 euro komt 20 euro btw en inklarings kosten over heen belachelijk!!!
    1 keer nooit weer?

  57. Trizor schreef:

    Ik bestel regelmatig spullen tot € 22,-……tot nu toe alles keurig gekregen….prijs / kwaliteit is prima.

    Steeds verschillend dingen bij verschillende aanbieders….nooit problemen gehad.

    Mocht het wel een keer zo zijn….ach….dat moet je incalculeren….ben ook regelmatig zelf in China geweest en containers geïmporteerd….ging ook allemaal goed.

    Gisteren weer besteld

  58. Dirk schreef:

    ik wil mijn bestelling laten afleveren in Thailand, maar met ideal betalen (in Nederland), kan dit?

  59. Sjors schreef:

    Pas wel op met het doorverkopen van (bij AliExpress of ergens anders gekochte) namaakproducten in Nederland. Dat kan vervelende gevolgen hebben (merkinbreuk). Ik schreef er vandaag een artikeltje over, dat hier gelezen kan worden: https://kompas-advocatuur.nl/merkinbreuk-aliexpress-en-marktplaats-nl/

  60. Arjan schreef:

    Hallo.
    Ik heb sinds gisteren bij mijn tracking lijst staan dat mijn product delivered is country code NL.
    Vaag,, want ik heb nog niks ontvangen!
    Weet iemand hoe dit zit?

  61. Andre schreef:

    Hallo ik heb ook besteld via aliexpress. dit voor het eerst en betaald met Ideal betalen, en nu staat er dat het pakket 7 dagen wacht op verzonden te worden??

    ik vraag mij af waarom het niet gelijk verzonden word.ik heb toch ook gelijk betaald? iemand bekend met deze tekst??? Awaiting Shipment
    Processing Time remaining: 6 days 22 hours 51 minutes

  62. Frauke schreef:

    Heeft er iemand slechte ervaringen met bestelling die betaald zijn met creditcard? Zoals geld achteraf van de creditcard gehaald?

  63. grover schreef:

    Ik bestel redelijk vaak bij ali en het zijn meestal producten met lage prijs.Komen altijd aan en zo niet even in dispute en netjes geregeld.Wel ff een vraagje:als ik iets terug wil zenden vanuit nederland zijn daar dan wel kosten aan verbonden?Het gestuurde item was niet goed en ik wil geld terug maar verkoper wil item dan retour.Heb beetje gegoogeld en het komt erop neer dat ik dus geld moet betalen voor retour.Hoe kan het van china naar hier gratis zijn en andersom niet?
    Graag advies
    m.v.g

  64. Judith schreef:

    Ik heb advies nodig.
    Ik heb een blouse ontvangen waar meerdere kleine gaatjes inzitten, waardoor het item niet echt draagbaar meer is. De seller wil me nu een gedeeltelijke terugbetaling doen, omdat de gaatjes “toch maar klein zijn,” maar ik verwacht eigenlijk wel een complete terugbetaling. Ik mocht het item ook terugsturen naar China en een nieuwe krijgen, maar dit is zo duur dat ik dan bijna evenveel kwijt ben aan verzenden als aan de blouse.
    Hoe zorg ik ervoor dat de seller me een volledige terugbetaling geeft? In de dispute heb ik weinig vertrouwen, er wordt vaak partij gekozen voor de seller.

  65. Erv schreef:

    Ikzoubhet echt niet doen ikheb een militairen print trainingspak gehaald maar de stof was heel heel anders dan de foto
    Verder hebk een hoesje gehaald die is wel goed

  66. Movealong schreef:

    Zekerheid heb je nooit, het blijft een risico. Maar als je niet te dure spullen besteld zou ik het zeker proberen.

  67. Vanderbemden Sabrina schreef:

    Nooit geen problemen gehad, enkel nu bij laatste pakje, brief van douane thuis dat het namaak is, en dat ik toestemming moet geven om te laten vernietigen. Maar hoe zit het dan met mijn geld? Dat zal ik wel kwijt zijn, ik neem niet aan dat aliexpress daar voor gaat opdraaien. Ik heb nu geprobeerd een mail te sturen naar aliexpress en hoop snel een positief antwoord te krijgen.

  68. Ineke schreef:

    Ik heb een bestelling van 4 lampen gedaan, waarvan 2 lampen niet de goede kleur hebben, Nu wil ik ze retourneren, dat lukt mij niet. Wie weet hoe dat moet?

    • B Raaijmakers schreef:

      Nooit iets retourneren dit geeft in 99% van all gevallen ellende. Neem je verlies, ik koop al 3 jaar bij Aliexpress en heb het een en ander geleerd.

  69. Kaatje schreef:

    Ik heb net een bestelling gedaan van 2 euro moet ik extra kosten betalen als ze bij mij komen en hoeveel zou da ongeveer kunnen zijn?

  70. Kaatje schreef:

    Ik heb net een bestelling gedaan van 62 euro moet ik extra kosten betalen als ze bij mij komen?

  71. Kaatje schreef:

    Ik heb net een bestelling gedaan van62 euro moet ik extra kosten betalen als ze bij mij komen en hoeveel zou da ongeveer kunnen zijn?

  72. karen schreef:

    Zie : Zie http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/campagnes/landingspaginas/prive/internetaankopen/internetaankopen
    Je ziet dan dat je tot 22 euro niets hoeft te betalen, daarboven betaal je 21 % BTW

    • B Raaijmakers schreef:

      Binnenkort is dit niet meer geldig! In Brussel zijn Europese onderhandelingen gaande met als inzet voortaan op elke import ongeacht het bedrag belasting te heffen.

  73. vieve schreef:

    hey!
    ik wil graag bestellen via ali express maar heb geen paypal. zou het uitmaken als ik het met ideal doe? En waarom is het dan met ideal minder betrouwbaarder?

  74. Cedric schreef:

    Even opletten..
    Ik heb ook al veel besteld op Ali, nooit dure dingen en waren altijd aangekomen. Kwaliteit is vaak ok. Maar sommige dingen zijn goedkoper dan een postzegel, en thuis geleverd. Al had ik recent een lamp besteld. Het glas was gebroken bij levering. Om je geld terug te vorderen MOET je binnen de drie dagen reageren met foto en al. Aangezien het track and trace had wisten ze exact dat ik te laat reageerde. Het was tss kerst en nieuw en dat was nu net niet mijn prioriteit. Dus snel je pakketje controleren en meteen klacht indienen indien niet ok.

  75. j r verm schreef:

    ik heb veel bij ali besteld een aantal dingen kwamen redelijk aan de rest druppeld nu al maanden binnen ik had schoenen besteld 5 paar maar daar komt helemaal niets van binnen

    kleine pakjes komen wel binnen maar ik zit op dit moment op 20 pakjes al vanaf december 2016 te wachten krijg wel steeds mailtjes maar goederen ho maar kleding moet je als je maat 38 en groter hebt als 5x XXL bestellen want alles valt krap geen probleem voor mij want voor 2.95 ga ik me niet druk maken….oorbellen en armbanden zijn heel mooi wel klein maar mooi

  76. christine nollet schreef:

    Ik probeerde een besrelling te plaatsen voor een frans parfum oeps verdween van de ” radar “

  77. mumtaaz schreef:

    hoi allemaal,
    wij hebben ook wat besteld en kregen vervolgens een mail dat het nu al in Nederland is, en dat wij contact moesten opnemen om te leveren, maar er staat geen nummer of iets bij waar we heen moeten bellen,
    iemand enig idee wat ze bedoelen en wat wij moeten doen?

  78. emel schreef:

    Hallo allemaal, ik heb 3 mascotte van paw patrol besteld ad 393 euro betaald met ideal maar krijg steeds een sms dat het bedrag nog betaald moet worden. iemand ervaring hiermee??

  79. Jean & Diana schreef:

    Heel veel spullen hier besteld, o.a. voor de auto, hengelsport en baby kastslotjes e.d. Alles perfect aangekomen en geen extra kosten. De langste wachttijd was 5 weken. Ik ben nu van plan een Fishfinder te bestellen van €105,- en houd rekening met 21% invoerkosten. MvG Jean de Haan

  80. Jordy schreef:

    Ik heb al veel besteld via aliexpress, 1 ding was een keer te laat en 1 ding was terug gestuurd. Verder komt alles goed aan.

    Nu wil ik graag een paar games kopen die elk maximaal 8 dollar zijn. Is de kans groot dat ze ze ertussen uit pakken en ik ze niet binnen krijg? Of kan ik aannemen dat er grote kans is dat ik ze gewoon binnen krijg?

  81. Nicole schreef:

    Hallo,

    ik zit er over na te denken om een aantal schoenen via aliexpress te kopen, maar stel dat 1 paar 40€ kost, dan komt er toch die 21% belasting overheen?

  82. James schreef:

    hoi mensen,
    ik bestel van alles bij aliexpress.
    telefoonhoesjes de gaafste portomonnee’s, telefoon stickers, lipstick.
    alles komt gewoon binnen de een sneller dan de ander maar het komt wel aan.

  83. Hanneke schreef:

    Hallo mensen,
    Is er iemand die een NL winkel heeft en ervaring heeft met het bestellen via Alie Express? En die die ervaringen wil delen?

    Alvast bedankt!

  84. Huttetut schreef:

    Als je 2,00 aan verzendkosten moet betalen, en je blijft evengoed onder de 20 euro, geeft dit dan problemen?

  85. Marijke schreef:

    Hoihoi. Als je van verschillende verkopers iets koopt, en dat bedrag komt boven de 22 euro uit.. betaal je dan die douane kosten? Of omdat ik bij elke verkoper maar iets van 4 euro bestel, juist niet? Of moet ik alles apart betalen en bestellen?

  86. an schreef:

    heb al diverse account,s aan gemaakt maar kan niet inloggen zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen ik wil zo graag een bestelling doen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies' om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'accepteren', dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten